11 Temmuz 2014 Cuma

İnterbus Macerası 4. Bölüm Bratislava - Viyana

Evet geldik Bratislava'ya...
Gezi boyunca çok kısa süre kalıp ama acayip şekilde ayrılmama isteği duyduğum iki şehirden biri Bratislava. Maalesef çok fotoğraf da yok bu şehirden.

Küçük anadolu şehirlerine benziyor.Tabii daha düzenli... Sokaklarında karşınıza değişik hallerde ve şekilde heykeller çıkabiliyor(muş). Muş diyorum çünkü nedendir bilinmez - o muhteşem sadelikte ve güzellikle hatunların gözleri ayıramadığım için olsa gerek- ben görmedim hiç birini :)

Tekrar gidillip gezilebilecek bir yer bence...Bir çok kültürden etkilenmiş olan şehrin Hükümet Binası, Tuna nehri ve kıyısındaki Şato ve geceleri Tuna nehri kıyısındaki eğlence mekanları iyiymiş...

Ama asıl muhteşem olan hatunları :) Yanlış anlamayın Birer sanat eseri gibiler.Mona Lisayı nasıl izleyebilirse insan bu hatunları da öyle izleyebilirsin saatlerce :)
He , erkeklerinin de aşağı kalır yanı yok, onu da belirtmeden geçemeyeceğim. :)




Evet Bratislava bölümü baya zayıf kaldı, hakkını veremedim , bir daha ki gidişime umarım :)

Şimdi gelelim Viyana'ya...
Avusturyanın başkenti, ve en kalabalık şehri olmasına rağmen, şehir bana hiç de kalabalık gelmedi.

Mimarisi, şehir düzeni  muhteşem...
Şehir planlaması  böyle yapılır işte diyebiliyor bu işten en anlamayan insan bile...Güzellik detaylarda gizlidir derler ya -şeytan mıydı yoksa o :) -  Caddeleri, bisiklet yolları, kaldırımları... Çöp kutuları bile kusursuz. O kadar ki köpeklerini gezdiren arkadaşlar için bile ayrı bir çöp kutusu yapmışlar!!! Gerisini siz düşünün artık!




Gelelim şehrin ortamına:
Bu cümleyi kurmaktan hoşlanmıyorum ama  o kadar şehir gezdim ben bu kadar kasıntı bir şehir görmedim :P

Sokaklarda koşanlardan tut ta işe gidip gelenler falan hep bir şık hep bir zenginlik akıyor...İnsanların davranışları da ayrı bir kasıntı. Beni çok kastı yani şehir. Bir de pahalı , sorma :)
Kızları ,erkekleri desen onlar da vasat.
F/P da en düşük şehirlerden bir tanesi Viyana benim için... Tutmadım ben :) Tabii gidip görün , ben beğenmedim diye gitmemezlik etmeyin :P






Sonraki durağımız bu gezinin gözde şehirlerinden  Prag!!! :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder