3 Temmuz 2014 Perşembe

İnterbus Macerası 1. bölüm- Selanik

Selam;

15 günlük İnterbus maceramı anlatacağım bu ara size gün gün şehir şehir.
Tabii önce nedir bu interbus onu bir anlatayım önce;

Girişimci bir arkadaş Avrupa Sanat Topluluğu adı altında bir dernek kurmuş , başvurulardan kafasına göre seçtiği :) 50-55 kişiyi bir otobüse dolduruyor ve 15 günde 15 ülke 17 şehir gibi iddalı bir söylemle size Avrupa'yı dolaştırıyor. Kısaca olay  bu...Ayrıntı için www.avsat.org sitesini inceleyin derim...

Yukarıda arkadaş seçimleri kafasına göre yapıyor dedim ya, O öyle demiyor tabi, bazı kriterleri var elbette istisnaları ile birlikte.En basiti yaş sınırı ; 18-35 yaş arası arkadaşlar bu organizasyona katılabiliyor.

Şehirleri anlatmadan önce bir de kısa otobüs ortamını özet geçeyim şu otobüsle 15 gün olur mu yaaa diyen arkadaşlara:

İlk gece hariç hiç bir zorluk çekmedim otobüste, gerçi ben her yerde ve her koşulda uyuyabilen bir adamım zaten ama otobüs geneline de baktığımda zorlanan arkadaş görmedim.Hatta 5 aylık hamile bir arkadaş bile vardı ki onu burdan tekrar tekrar tebrik etmek istiyorum :)
Duş vs. gibi konuları çok da sıkıntı etmeyin bir çaresi bulunuyor. Evet her gün günde iki defa duş alamıyorsunuz ama kokmadan bitiriyorsunuz maceranızı...

Gelelim şehirlere;

14 Haziran günü Ankara'dan yola çıkan otobüsümüz misafirlerini toplaya toplaya İstanbul'a geldi akşam saatlerinde. Son misafirlerini de İstanbul'dan aldıktan sonra ki bende İstanbul'dan bindim , Selanik'e doğru yola çıktı 15 günlük yeni evimiz:

Sabah saatlerinde Selanik'e vardığımızda ilk durağımız Atatürk'ün doğduğu ve büyüdüğü ev oldu. Duygulu dakikalar yaşamak için hazırlamışken kendimi hayal kırıklığıyla doldum bir anda. Restore adı altında bildiğin boşaltmışlar evi. Hatıra ve eşya adına mutfaktaki bazı eşyalardan başka hiç bir şey yok evde.
İçinde dolaşmak bile etkiliyor adamı ama tam da moda giremiyorsunuz, ta ki arka odalardan birinde bal mumu Mustafa Kemal heykelini görene kadar,o kadar gerçekçi ki karşısında hazır ola geçip Selam çakmak geliyor içinizden...



Atatürk'ün evinden sonra yürüyerek beyaz kuleyi gördükten sonra lugatıma yeni giren ve turistik otobüslerle yapılan şehir turlarına verilen ad olduğunu öğrendiğim ve daha söylemeyi başaramadığım hop-on-hop-of turu ile şehri gezdik.Yapılabilecek güzel bir aktivite, tabi vaktiniz varsa yürüyerek keşfetmek gibisi yok şehri bunu da belirtmek isterim...

Beyaz Kule şehrin sembollerinden, Osmanlı döneminde yapıldığı söyleniyor.Şehir Bizans'a geçtiğinde beyaza boyanarak sembolik olarak vaftiz edilmiş lakin şimdi bildiğin kule işte.İstanbul'da da bol bol var...


Selanik, İzmir'e çok benziyor. Güzel bir kordonu var.sahil boyu cafeler barlar, ortam canlı yani.
Şehrin içinde dükkanların büyük çoğunluğu kapalı yalnız. Bunda pazar günü olmasının, öğle saati olmasının ve ekonomik krizin etkileri var...

Hoponhopof yaparken de göreceksiniz zaten şehir tarih ile dolup taşmış durumda.Büyük İskender'den tutun da Bizans ve Osmanlı döneminin izlerini çok net şekilde hissedebiliyorsunuz.



Selanik'te dikkat çekici bir özellik de evler.Balkonsuz ev göremedim ben. Balkon Selaniklilerin önemli yaşam alanlarından diye düşündürüyor insanı aşağıdaki gibi manzaralarla karşılaşınca...


Selanik'te insanlar yardımsever, fiyatlar uygun, etraf temiz, erkekleri ortalama , hatunları ortalamın üstünde :)
Dediğim gibi İzmir'e çok benziyor.Ben sevdim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder